Niet-aansprakelijkheidsverklaring

Installatievoorwaarden voor Classe300 Eos, CLASSE 300 X13E en Classe 100 X16E met doorschakeling naar smartphone en nieuwe modellen die op de markt komen.

Werkingsprincipe:

  • de geplaatste videofoon van bovenstaand type wordt gekoppeld via wifi (of vaste aansluiting bij bepaalde modellen) met het internet, hierna de internetverbinding genoemd.
  • via een applicatie, hierna ‘de app genoemd’ te installeren op een of meerdere smartphone gsm’s.
  • de app uitgegeven door Legrand Group wordt geactiveerd door het aanmaken van een account.
  • bij aanbellen aan de videofoon wordt onder bepaalde omstandigheden een connectie opgebouwd met de smartphone waarbij de opgeroepene de oproep kan beantwoorden en indien voorzien de deur kan bedienen.
  • optionele bedieningen zijn mogelijk.

Na installatie van het toestel dient de klant zelf te zorgen voor:

  • de handleiding te lezen en zich met het product vertrouwd te maken. De handleiding is te vinden op onze website of via de website van Bticino.be.
  • het installeren van de app op zijn smartphone
  • het aanmaken van het account
  • de koppeling van de videofoon met de app via de Wifi verbinding (wachtwoord wifi is vereist)

Het koppelen van toestel en de goede werking tussen toestel en de applicatie hangen af van verschillende factoren:

  • Kwaliteit van het Wifi-signaal
  • Type van de internetverbinding
  • Kenmerken van het smartphone-contract (3/4G)

Indien één van bovenstaande factoren niet naar behoren is ingevuld, staan Legrand-BTicino noch Patrick Cryns’ parlofoonservice garant voor de goede werking. 

De Wifi verbinding kan nooit met 100% zekerheid gegarandeerd worden. De verbinding met de smartphone is eveneens afhankelijk van de verbindingskenmerken van het netwerk waar de smartphone op het moment van de oproep mee verbonden is.

De videofoon gebruikt een VoIP – streaming systeem. De klant moet controleren of deze niet wordt geblokkeerd door de provider van zowel het internet-, als smartphone-abonnement.Het communiceren vanop afstand via de applicatie betekent dataverkeer. De kosten, die hieraan verbonden zijn, zijn niet ten laste van Legrand-BTicino noch Patrick Cryns’ parlofoonservice en zijn afhankelijk van het type contract, dat de klant heeft met de provider.

Netwerkproblemen vallen nooit onder de waarborg! Indien Legrand-BTicino of Patrick Cryns’ parlofoonservice kunnen aantonen dat het systeem werkt via een ander netwerk (hotspot) is het oplossen van netwerkproblemen de verantwoordelijkheid van de klant. In geval van twijfel zullen wij een nieuw toestel plaatsen. Werkt dit toestel wel, dan is er inderdaad sprake van garantie en zullen geen kosten aangerekend worden.

Patrick Cryns’ parlofoonservice levert een fysiek product dat via bedrading verbonden is met de parlo-videofooninstallatie van het gebouw. Wij garanderen enkel de goede werking binnen dit bedrade systeem. De verbinding met het internet en de daartoe gebruikte applicatie is een overeenkomst tussen de klant en Bticino. 

Het opzetten van een verbinding tussen de door ons geplaatste apparaten en toepassingen zoals Amazon Alexa of Netatmo apparaten worden niet door ons ondersteund en dienen door de klant zelf uitgevoerd te worden.